در طراحی های گرافیک یا Graphic باید اصول اساسی و مهمی وجود دارد، که باید رعایت کنید:

  • تعادل: این به توزیع عناصر طراحی های گرافیک ، مانند اشکال ، جعبه های متن و تصاویر ، از یک طرح به طور مساوی در یک طرح بندی خاص اشاره دارد.
  • سلسله مراتب: این مورد دو جنبه مختلف تسلط و اولویت را با هم ترکیب می کند و به عناصر خاصی از یک طرح نسبت به جنبه های دیگر وزن بیشتری می بخشد.
  • کنتراست: یک اصل مهم در هر نوع هنر تجسمی است، زیرا توجه مشتری را به عناصر کلیدی طراحی هدایت می کند.
  • ریتم: عناصر مختلف را گرد هم می آورد تا ظاهری منظم تر و سازگارتر ایجاد کند.
  • رنگ و فضا: فضا جنبه های مهم یک طرح را برجسته می کند. پالت رنگی برای انتخاب رنگ هایی استفاده می شود که می توانند کنتراست ایجاد کنند یا حتی برای تکمیل عناصر دیگر با هم کار کنند.

اصول طراحی های گرافیک

انواع بخش های طراحی گرافیک Graphic

در این قسمت بخش های مختلف طراحی های گرافیک ( Graphic design ) را مشخص می کنیم.

1. هویت بصری

برند یک رابطه بین یک شرکت یا سازمان و مخاطبان آن است. هویت برند عبارت است از نحوه ارتباط سازمان با شخصیت ، لحن و ماهیت خود ، همچنین خاطرات ، احساسات و تجربیات.

طراحی هویت بصری دقیقاً همان است: عناصر بصری هویت نام تجاری که به عنوان چهره یک برند عمل می کنند تا این ویژگی های نامشهود را از طریق تصاویر، اشکال و رنگ ها به مخاطب منتقل کنند.

2. بازاریابی

وقتی بیشتر مردم به طراحی گرافیک فکر می کنند، به طرح هایی فکر می کنند که برای بازاریابی و تبلیغات ایجاد شده اند.

شرکتها به تلاشهای موفق بازاریابی برای فرایند تصمیم گیری مخاطبان هدف خود وابسته هستند.

بازاریابی عالی افراد را بر اساس خواسته ها ، نیازها ، آگاهی و رضایت آنها از یک محصول، خدمات یا نام تجاری جذب می کند.

از آنجا که مردم همیشه محتوای بصری را جذاب تر می بینند، طراحی گرافیک به سازمان ها کمک می کند تا تبلیغات مؤثرتری انجام دهند.

نمونه هایی از بازاریابی

  1. کارت پستال و بروشور
  2. تبلیغات مجلات و روزنامه ها
  3. پوستر، بنر و تابلوهای تبلیغاتی
  4. اینفوگرافیک
  5. بروشور (چاپی و دیجیتالی)
  6. نمایش علائم و نشان تجاری
  7. قالب های بازاریابی ایمیلی
  8. ارائه پاورپوینت
  9. منوها
  10. تبلیغات ، بنرها و تصاویر گرافیکی در رسانه های اجتماعی
  11. تبلیغات بنری
  12. تصاویر برای وب سایت ها و وبلاگ ها

3. بسته بندی

بیشتر محصولات برای محافظت و آماده سازی آنها برای ذخیره سازی، توزیع و فروش به نوعی بسته بندی نیاز دارند.

اما طراحی بسته بندی همچنین می تواند مستقیماً با مصرف کنندگان ارتباط برقرار کند، که از آن به یک ابزار بازاریابی بسیار ارزشمند تبدیل شده است.

هر جعبه، بطری و کیسه، هر قوطی، ظرف یا قوطی یک شانس است که داستان یک برند را نشان می دهد.

4. رابط کاربری

رابط کاربری (UI) نحوه تعامل کاربر با دستگاه یا برنامه است.

  • طراحی رابط کاربری فرایند طراحی رابط هاست تا استفاده از آنها آسان شود و تجربه ای کاربرپسند ارائه دهد.
  • رابط کاربری شامل همه مواردی است که کاربر با آن ارتباط برقرار می کند.
  • در زمینه طراحی گرافیک، طراحی رابط کاربری بر تجربه بصری کاربر و طراحی عناصر گرافیکی روی صفحه مانند دکمه ها و منوها متمرکز است.
  • وظیفه طراح UI است که جذابیت زیبایی را با عملکرد فنی هماهنگ کند.

نمونه هایی از طراحی رابط کاربری

  • طراحی صفحات وب
  • طراحی قالب (وردپرس ، Shopify و غیره)
  • رابط های بازی
  • طراحی اپلیکیشن